Nedělní pozitivní blog - o svíčkové

Už mám těch celospolečenských problémů až nad hlavu a tak jsem se dnes rozhodl napsat, stůj co stůj, něco pozitivního :-). Tak proč ne třeba o svíčkové??

Od rána mám chuť na svíčkovou. Dobrou a poctivou, staročeskou svíčkovou. Jenže, pánové (a dámy), na svíčkovou jsem já pes. Ta prostě musí být tip ťop!  Známý citát Oscara Wilda “Mám jednoduchý vkus. Spokojím se vždy s tím nejlepším” na mne v tomto ohledu sedí dokonale. Dokonce jsem si už před lety vymyslel vlastní žebříček hodnocení (no jo no, měl jsem si ho tehdy nechat patentovat. Ale pozdě bycha honit!). Posuzuji samozřejmě nejen barvu, konzistenci a chuť omáčky; maso i knedlíky, ale způsob prezentace a celkový dojem vůbec ... za což přiděluji body 0 - 10 , s rozdělením na desetiny (kde nula je skutečným utrpením a 10? To by byla hotová mana nebeská).

Ta 'nejhorší', kterou jsem zatím ochutnal, dostala dokonce 3,6 bodu. A to jen proto, že si opravdu vybírám, kam na tu svíčkovou zajdu. Naproti tomu ta - zatím - nejlepší si u mne vydobyla 9,3 bodu a její chuť si pamatuji dodnes. Psst … prozradím Vám, že to bylo před několika lety karlovarské Hospodě “U Šimla” a že maso z jelena s karlovarským a houskovým knedlíkem snoubila téměř dokonalá a krémová omáčka.

Já vím, co člověk to chuť. A receptů na svíčkovou existuje stejně, jako je v Čechách kuchařů. Ale jestliže platí, že “podle guláše poznáš kuchaře”, tak k tomu na základě dlouholetého pozorování neskromně dodám i svůj výrok, že “podle svíčkové poznáš dobrou českou hospodu”. Nějakou dobu jsem si dokonce pohrával s myšlenkou změnit ten svůj systém hodnocení v nějakou oficiální anketu nebo soutěž ... ale nedávno, čistě náhodou, jsem na internetu zjistil (a fakt jsem se na sebe naštval, že takovou důležitou věc nevím!!), že už léta dokonce existuje „Mistrovství světa ve vaření svíčkové“. Dalšího ročníku se musím, alespoň jako divák, zúčastnit a určitě o tom zase napíšu nějaký článek. Třeba mne potom organizátoři pozvou jako zasvěceného degustátora a hodnotitele :-).

Abych si z Prahy na otočku zajel do Varů jen na tu „podle mě nejlepší svíčkovou“, takovej magor - bohužel - zatím nejsem. A abych si ji k dnešnímu obědu uvařil sám, tak na to je už trochu pozdě… protože na tom, že nejlépe chutná svíčková až na druhý den, na tom se snad shodneme všichni. Přeji Vám hezký den a dobrou chuť, pokud zrovna obědváte (i když to třeba zrovna není svíčková).

Mějte se, jak si zasloužíte. A když už není líp, tak alespoň ať není hůř...

Autor: Radek Šoltys | neděle 27.4.2014 11:45 | karma článku: 15,80 | přečteno: 711x
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1262x
Otevřený a dynamický člověk s ekonomickým vzděláním, hledající nové výzvy. Má zájem o cestování, fotografování, dění kolem nás. Kulinářství a dobré víno mu není cizí. Rád diskutuje s těmi, kteří mají co říct. Za největší katastrofu v životě považuje srážku s blbcem.... a demagogem.

Seznam rubrik