Nedělní pozitivní blog - o čtyřlístcích

… aneb o náhodách, čtyřlístcích, pověrách, o smůle a štěstí. Napsáno pro radost, bez ohledu na čtenost či "výši karmy".

 Stalo se to včera v podvečer. Byl jsem na procházce v parku, kudy chodím takřka denně. Jakoby bezděčně se podívám do trávy a vidím… čtyřlístek. No, není sice úplně velký a je navíc trochu okousaný, ale JE TO ČTYŘLÍSTEK!  Konečně. Náhody prý neexistují. Ale jak tedy vysvětlit tohle?? Zrovna před malou chvílí jsem totiž myslel na to, že asi před týdnem jsem dostal od blízkého člověka čtyřlístek, abych už konečně zlomil tu smůlu. Smůlu, která mne poslední dva roky provází téměř na každém kroku. A darovaný čtyřlístek... to je prý tutovka!

 Já vím, je to jen pověra, ale co kdyby náhodou? Tonoucí se přeci i stébla chytá. No a teď jsem ještě našel čtyřlístek já sám. Prostě a obyčejně mě to potěšilo. Moje oči ještě chvíli setrvaly v té záplavě zeleně. Hele... a druhý!! Mám radost jako malé dítě. To jsem ještě netušil co najdu za okamžik. Raz, dva, tři, čtyři... počkat, nejsou to dva lístky vedle sebe? Ne nejsou! Pět, šest,... SEDMILÍSTEK!?! Jsem v naprosté euforii. Čas jako by na chvíli zpomalil svůj běh. Dívám se na něj a nevěřím vlastním očím. Až doteď jsem netušil, že něco takového vůbec existuje. Ale příroda, to je opravdu mocná čarodějka.

 Vůbec si nevybavuji, jak jsem došel domů. Automatickým pohybem zapínám notebook a netrpělivě se snažím 'vygooglit' nějaké informace. Dozvídám se například, že čtyřlístek je abnormální list jetele (Trifolium), který má oproti třílistému normálu navíc jeden lístek, tedy celkem čtyři samostatné lístky. V populaci jetele se čtyřlístky vyskytují v poměru zhruba 1:10.000. A právě díky té vzácnosti jsou odedávna čtyřlístkům připisovány nadpřirozené síly. Legenda praví, že jakmile byla Eva vyhnána z ráje, přinesla si s sebou právě čtyřlístek pro štěstí. Pro změnu Irská pověra zase vypráví o skřítkovi druhu Leprikón (irsky: Leipreachan). Traduje se o něm, že je nesmírně bohatý a s oblibou schovává své zlato buď na konci duhy, nebo na jiných tajných místech. Ta je možná odhalit pouze pokud Leprikóna chytíte a ohledně zlata vyzpovídáte. Ten Leprikón je ale pěkná potvůrka, schopná povětšinou člověka přechytračit, proti čemuž Vám má pomoci právě ten čtyřlístek.

 Na dalším odkazu se dozvídám, že kromě čtyřlístku je možné najít i další „omyly“ přírody, jako je např. pětilístek či šestilístek, avšak tyto typy jsou hodně vzácné. O sedmilístcích jsem relevantních informací moc nenašel. Tak honem, ještě foťák, aby mi to vůbec někdo věřil a abych měl nějakou památku...

 No, ta smůla mne stále ještě pronásleduje. Jak jsem totiž při tom focení pospíchal a snažil se o dokonalý záběr, foťák mi spadl na zem... a rozbil se! To mne z té euforie už probralo nadobro. Leprikón se teď musí chechtat, až se za břicho popadá!! Byla to sice moje blbost, přiznávám, ale kdo ví? Jestli v tom ten skřítek přeci jen nemá prsty, tak možná 'napomohl' ten okousaný čtyřlístek. Naštěstí mám ale ještě další (a ten je v pořádku) ... a hlavně ten sedmilístek! Tak uvidíme, jak ten zafunguje a co mi v dalších dnech přinese. V každém případě o tom zase napíšu.

Mějte se jak si zasloužíte. A když už není líp, tak alespoň ať není hůř... 

Autor: Radek Šoltys | neděle 11.5.2014 7:07 | karma článku: 16,03 | přečteno: 1188x